|
||
Rolls Royce Griffon Mk.5812. července ´08; Duxford, Anglie Jak popsat pocity, které má člověk stojící v bezprostřední blízkosti
za leteckým motorem, nijak netlumeným vidlicovým dvanáctiválcem o objemu
téměř 37 litrů. Jak vyjádřit dojem, kterým Vás zcela pohltí dunící kovový
organismus, schopný při přídavném vstřikování vody s metanolem vyvinout výkon
2455 koňský sil. Ne, není to překlep. Nejušlechtilejší, kompresorem
přeplňovaný agregát, ženoucí dvě protiběžné stavitelné vrtule na plný
výkon. Řvoucí mašina, udělující letounu doslova omračující zrychlení.
Je to velice intenzívní a emotivní zážitek! Nakonec jsme
se s Tomášem shodli, tedy když jsme poodešli dostatečně daleko
a začali znovu trochu slyšet, že ohlušující a přeci úžasně
uchu lahodící zvuk, dostává člověka do pozitivního transu. Dovedu si
představit, jak moc piloti těmto motorům věřili, jak uklidňující, až
konejšivý byl pravidelný tlukot kovového srdce v přídi letounu.
O to děsivější musela být chvíle, kdy rozstřílený agregát začal
vysazovat. Myslím, že i hodně tvrdému chlapovi spadlo srdce do
kalhot... Nikon D200, Tamron 17-50/2,8 XR Di II
|