Typ VII

U-Boot VII - 995

6. května 2011, Kiel

Motorová sekce, po obou stranách uličky jsou dva impozantní lodní šestiválce, vysoké jako jejich obsluha.
Pohonnou jednotkou byly buď motory MAN, nebo Germaniawerf
2 × přeplňovaný čtyřdobý vznětový šestiválec MAN M6V 40/46 o výkonu 1,400–1,600 koní / 1,050–1,200 kW; Max. otáčky 470-490. Motor měl zdvihový objem 347 litrů, vrtání válce 400mm, zdvih 460mm. Výkonová hmotnost 15,5kg/ks. Původní konstrukce firmy MAN AG (Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg) z počátku třicátých let, kdy bez přeplňování dával motor brzděných 1050 koní při 470 otáčkách.
Někdy byly ponorky typu VIIC poháněny šestiválci Germaniawerft F46 o stejné konstrukci a obdobném výkonu. Jejich výkony se v podstatě lišily jen velmi nepatrně a to díky rozdílné spotřebě v akčním rádiu ponorky. S motory MAN měla VIIC dojezd 8850NM při rychlosti 10 uzlů, s motory GW 8500NM při stejné rychlosti.

Nikon D200, Tamron 17- 50/2,8 XR DI II