|
||
P-39 Airacobra12. července ´08; Duxford, Anglie Velmi netradiční řešení, zvolili konstruktéři firmy Bell u stíhačky Bell P-39 Airacobra. Bylo jím umístění motoru až za kokpitem pilota. Umístěním těžkého motoru blízko těžiště, dosáhli snížení setrvačných hmot, díky čemu byla Airacobra v menších výškách mimořádně obratná. Ve větších výškách však letoun pro značnou hmotnost nedosahoval požadovaných výkonů, a proto s ním letectvo v tichomoří, ani na západní frontě, nebylo spokojeno. Naopak sovětští piloti, operující v menších výškách, doslova vynášeli její přednosti do nebes. Létala na ní řada sovětských es, kupříkladu Alexandr Ivanovič Pokryškin. Vyobrazená P39 G-CEJU, patří do Stíhací kolekce v Duxfordu. Nikon D200, Tamron 17-50/2,8 XR Di II
|